Test Seat Arona 1.0 TSI: Zhmotnenie aktuálnych trendov
Seat Arona zhmotňuje aktuálne trendy v autopriemysle a zákazníckom dopyte: estetický crossover s úsporným motorom a veľkým kufrom je vskutku presvedčivý.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Keď Seat prišiel s crossoverom Arona, vyvolal na internete prekvapivo pozitívne reakcie. Zvyčajne sa anonymní komentujúci neboja zverejniť kritiku k dizajnu a typu noviniek, tentokrát však španielska automobilka s nemeckou technikou oslovila aj ich.
Vonkajší dizajn a charakter
Kúpiť si novú Aronu znamená akceptovať každodenné pohľady okoloidúcich. Tento automobil svojím vyladeným dizajnom a praktickým vyhotovením karosérie púta pozitívnu pozornosť. Mohlo by sa zdať, že prísne kopíruje dizajn a charakter modelu Ateca, avšak akonáhle sa tieto dva automobily postavia vedľa seba, rozdiel v ich veľkosti priam bije do očí. Arona je viditeľne menšia, kompaktnejšia, práve toto bude dôvod ku kúpe. Je totiž šikovnejšia a obratnejšia, pritom si udržiava vysoký podvozok (až 190 mm!), skutočne veľký batožinový priestor (400 litrov), skvelú výšku posedu.Rozpačitý interiér
Arona veľmi presvedčivo klame o svojich vlastnostiach. Vyzerá skoro ako terénne auto, má však výlučne pohon predných kolies, hoci by platforma MQB A0 umožňovala aj 4×4. Výrobca pritom šetril kde sa dalo, v základe dostanete Aronu vzadu s bubnovými brzdami!Motorizácia: Liter úplne stačí
Nami otestovaná Arona disponovala manuálnou prevodovkou a iba litrovým trojvalcovým motorom. Mohlo by sa zdať, že na taký crossover to nie je ideálna kombinácia, ale po týždňovej skúsenosti a vyše 500 kilometroch tento predsudok spoľahlivo vyvracia. Týmto nájazdom sme, mimochodom, spotrebovali jednu nádrž benzínu.Zhodnotenie
Arona, Stonic, Kona alebo Peugeot 2008? Seat má svoje nespochybniteľné klady, v porovnaní s konkurentmi je však akousi srdcovkou. Predovšetkým krásny dizajn, pekný interiér, veľký kufor a vyšší podvozok, to všetko hrá v rozhodovaní o novom aute významnú úlohu.Technické údaje Seat Arona XCELLENCE 1.0 TSI CR 6-G 85kW
Motor benzínový preplňovaný R3, 999 cm3Výkon 85 kW (115 k) pri 5000-5500 ot./min.
Krútiaci moment 200 Nm pri 5000 -5500 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu torzná priečka.
Brzdy kotúčové. Pneu. 205/55 R 17.
Batožinový priestor 400 dm3
Rozmery: 4138×1780×1552 mm, rázvor 2 566 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 187/1 710 kg, objem nádrže 40 l.
Najvyššia rýchlosť 182 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,8 s
Spotreba 9 / 4,4 / 5 l /100 km
Emisie CO2 114 g/km
Cena od/testované auto: 18 660 €/20 692 €
Konkurenti: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Kia Stonic
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.