Test jazdenky Peugeot 5008: Jeden z posledných
Peugeot 5008 veľmi príjemne vybočuje z radu klasických MPV, hoci nezabúda ani na jeden atribút tejto kategórie. Preverili sme jeho päťmiestnu verziu v kombinácii s naftovým motorom 1,6 e-HDi.
Vydané, zverejnil Majo Bóna
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: Tomáš Kelement
Auto zapožičala spoločnosť AAA Auto
Ak máte dve deti, potešiť vás môže obrovský, 679 litrov veľký batožinový priestor s praktickým dvojitým dnom. Do neho môžete ukryť všetky rodičovské pomôcky a hračky, podobne ako do dvoch malých odkladacích priestorov medzi radmi sedadiel. Ak sklopíte sedadlá, výsledný prepravný objem narastie až na neuveriteľných 1 700 litrov. V zrkadle týchto údajov je Peugeot 5008 rodinný ideál, na druhej strane v rámci jazdených vozidiel si neužíval povesť spoľahlivého auta. Tento výrok však musíme rozdeliť na dve časti, nedostatky vyriešil facelift modelu, ktorý prišiel v roku 2013. Práve preto vám odporúčame orientovať sa na tieto modely. Modely v rokoch 2009 až 2013 nájdete v ponuke už od hranice 5 000 eur, model po facelifte sa pohybuje na úrovni zhruba od 8 500 vyššie. A práve na tento model vám odporúčame orientovať sa vzhľadom na to, že spoľahlivosť týchto modelov je na vyššej úrovni, takže investícia navyše sa určite oplatí.
Typické chyby
Opotrebované poloosiKĺby, čapy
Korózia na výfuku
Rozvodová reťaz
Turbo
Vstrekovanie
Poruchy elektronika
Technické údaje Peugeot 5008 1,6 e-HDi
Motor: prepĺňovaný naftový R4, 1 560 cm³Výkon: 84 kW (114 k) pri 3 600 ot./min.
Krútiaci moment: 270 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-stupňová robotizovaná prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Mc Pherson, vzadu vlečné ramená spojené torznou priečkou.
Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/55 R16
Batožinový priestor: 679/1 754 l.
Rozmery a hmotnosť: 4 351 x 1798 x 1465 mm, rázvor 2 634 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 504/2 250 kg, objem nádrže 60 l
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14,5 s
Spotreba (mesto, diaľnica, kombinovane): 4,5/3,9/4,2
Emisie CO2: 104 g/km
Cena jazdenky: 9 700 eur (10/2017)
(zverejnil Erik)
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.