Elektromobil Nissan Leaf prešiel testami EuroNCAP, v ochrane chodcov mal lepšie čísla ako Tesla Model S
VIDEO | Normy sú prísne a aj keď Leaf dosiahol niektoré skvelé výsledky, v dvoch ohľadoch určite Nissan očakával lepšie čísla. Stále sú však lepšie ako väčšina.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Čo ukázali crash testy
Teraz Nissan Leaf absolvoval bezpečnostné testy EuroNCAP a s pomerne veľkým úspechom. Dostal 5 hviezdičiek, čo je maximum vo všeobecnom hodnotení. Keď sa pozrieme na detailnejšie hodnotenia, v ochrane dospelého pasažiera Leaf dosiahol 93%, v ochrane detského pasažiera 86%. Sú to priaznivé čísla. Ochrana chodcov a úroveň doplnkových bezpečnostných funkcií Safety Assist získali po 71 percent, čo vôbec nie je zlé, hoci už poznáme aj lepšie výsledky. Automobil bol však testovaný so štandardnou bezpečnostnou výbavou, s tou doplnkovou by mohol dosiahnuť ešte zopár percent k dobru. Keď však už teraz preukázal rovných päť hviezd, ďalšie testy zrejme ani nasledovať nebudú. K testom verzií áut s doplnkovou bezpečnostnou výbavou EuroNCAP pristupuje skôr vtedy, keď v základnej výbave auto nedosiahlo priaznivých výsledkov. Napríklad také Toyota Aygo, Suziki Swift či KIA Picanto v štandarde dosiahli iba 3 z 5 hviezd, v teste so Safety Packom o jednu viac. Treba však pripomenúť aj to, že napríklad také BMW i3 v rovnakých dvoch hodnoteniach dosiahlo nepomerne horšie výsledky, konkrétne 57% (ochrana chodcov) a 55% (asistenti). Hyundai i30 hatchback v rovnakých hodnoteniach získal 64% a 68%, Tesla Model S 66 a 71%. V konečnom dôsledku si nový Nissan Leaf stojí naozaj veľmi dobre!ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.