TEST: Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG Sport – Na parádu!

Terénne expedície neplánujte, Volkswagen T-Roc patrí v prvom rade na cestu. S najsilnejším benzínovým motorom a aktívnym pohonom všetkých štyroch kolies dokáže vyčarovať úsmev na tvári aj najtvrdším odporcom SUV.
Vydané, zverejnil
Nájsť dvojlitrový benzínový turbomotor s **maximálnym výkonom až 140 kW (190 k)** pod kapotou mestského SUV je v dnešných časoch pomerne neštandardné. Štatistiky však ukazujú, že o výkonné motory majú ľudia čoraz väčší záujem, a to hneď z niekoľkých dôvodov. **Rozdiely v spotrebe nie sú v porovnaní s maloobjemovými agregátmi až také výrazné.** Volkswagen T-Roc sme počas týždňa nešetrili a jeho výkon sme si užívali nielen v meste, ale aj na okresných cestách a diaľnici. Takmer po dvoch tisícoch kilometrov sme sa dopracovali k veľmi **povzbudivej reálnej hodnote 7,5 l/100 km.**
Dvojlitrové TSI je navyše veľmi kultivované a **do interiéru preniká len minimum hluku a vibrácií.** Motor môžete započuť pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora, keď vás 320 Nm dokáže príjemne zatlačiť do sedadla. Krútiaci moment je totiž dostupný v širokom rozsahu otáčok od 1 500 až do 4 180 ot./min. **O niečo lepšie by mohli byť reakcie na plynový pedál,** pri kickdowne sa konštruktérom nepodarilo odstrániť kritizovanú turbodieru a citeľný záber nastáva až po dvoch sekundách od zošliapnutia. Čiastočne je na vine aj sedemstupňová dvojspojková **automatická prevodovka DSG, ktorá pri nárazovom zrýchlení občas zazmätkuje.** Úplne hladké nie je ani pohýnanie sa z križovatky, vtedy často dochádza aj k nepríjemnému šklbnutiu.
Kým vonkajší vzhľad modelu T-Roc považujeme za vydarený, o interiéri sa to isté povedať nedá. **Nielenže pôsobí tuctovo, ale aj na samotných materiáloch cítime snahu šetriť náklady.** Automobilka tento problém kompenzuje palubnými technológiami. Nechýbajú moderné asistenčné systémy, ktoré fungujú naozaj spoľahlivo. Itečkárov poteší prítomnosť displeja v kaplnke prístrojov. Ten nahrádza analógové ukazovatele a umožňuje vlastnú konfiguráciu prístrojov, za užitočnú tiež považujeme možnosť premietania navigácie.
**Technické údaje:** T-ROC 2.0 TSI 4MOTION 7st. DSG Sport Motor prepĺň. benzínový R4, 1 984 cm³ Max. výkon 140 kW (190 k) pri 4200-6000 ot./min. Max. krútiaci moment 320 Nm od 1 500 do 4 180 ot./min. Pohon a podvozok: Aktívny pohon všetkých kolies, 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/50 R 18 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 445/1 290 dm³ Rozmery: 4 234 × 1 819 × 1 573 mm, rázvor 2 590 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 495/1 990 kg, objem nádrže 55 l. Najvyššia rýchlosť 216 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,2 s Spotreba 8,4/5,7/6,7 l/100 km Emisie CO₂ 153 g/km Cena/testované auto 29 600 €/ 32 700 € Konkurenti: Hyundai Kona, SEAT Arona, Citroën C3 Aircross, Renault Captur

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.