TEST: Volvo XC40 D4 – Drobec? Ani zďaleka!
Volvo XC40 sme preberali v čase, keď sa Švédi opäť stali majstrami sveta v hokeji. Kompaktné SUV od severanov s dvojlitrovým naftovým motorom, automatom a pohonom všetkých kolies sa tak ukazovalo ako majstrovská ponuka.
Vydané, zverejnil Martin Šebesta
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Triedy sa miešajú
**Číselné označenie XC40 evokuje, že by malo ísť o malé a kompaktné SUV. Čiže niečo, čo by ste si zaobstarali do rodiny ako druhé auto na cesty po meste.** Ak by ste sa obmedzili iba na takého vnímanie, urobili by ste chybu. Napriek tomu je to ešte stále veľkosť, s ktorou sa vám bude dobre parkovať aj v našich mestách. Ponúka toľko vnútorného priestoru, až máme pocit, že tak vzdušne sme sa necítili ani v predchádzajúcej generácii XC60. A to je, minimálne označením, o triedu väčšie auto. **Základná cena aktuálnej verzie XC60 je oproti XC40 takmer o 11 000 eur vyššia, takže aj toto nahráva pre XC40. Ak ste doteraz jazdili na predchádzajúcej XC60 a zvažujete výmenu, pričom chcete niečo podobne kompaktné a obratné, s pokojným svedomím odporúčame práve XC40.**Dotýkajte sa, prosím
Zvyšok ovládania už Volvo prenecháva dotykom. Všetko dôležité nastavíte cez dotykovú obrazovku. Fyzických tlačidiel je viac na volante než na stredovej konzole. Uznávame, Volvo sa snaží ovládanie cez obrazovku urobiť čo najprehľadnejšie, no stále si to vyžaduje odtrhnúť zrak od vozovky a pozrieť sa, čo stláčate. **V XC40 sa o zvukový zážitok staral systém Harman Kardon s výkonom 600 W. Aj keď v nastaveniach nemal zvuk koncertnej sály švédskej filharmónie, priestorové ozvučenie ho veľmi dobre zastúpilo.**Tiché pohodlie
Nie, že by bol dvojliter od Volva býval hlučný či vibroval, no to, čo sa podarilo konštruktérom teraz, si zaslúži pochvalu. Utlmenie zvuku a vibrácií je majstrovské, pri jazde ho takmer nepočujete. Keď sme pri jazde – vtedy nepočujete takmer nič. Ešte aj vietor sviští okolo auta, akoby si ho ani nevšímal. Rovnako ani podvozok nerovnosti. Na jemné komfortné pohupovanie auta si rýchlo zvyknete. Najmä keď na zvlnených a kľukatých cestách pocítite istotu podvozka a zrazu si pri pohľade na kompletne digitálnu prístrojovú dosku uvedomíte, že idete citeľne rýchlejšie než zvyčajne. **K bezpečnosti, výkladnej skrini Volva, patrí aj množstvo asistenčných systémov, s ktorými sa rýchlo zblížite. Náš obľúbený radarový tempomat pracoval veľmi citlivo. Takže jeho brzdenie za pomalším vozidlom sme si takmer nevšimli.**Technické údaje
Volvo XC40 D4 AWD Motor prepĺň. naftový R4, 1 969 cm³ Výkon 140 kW (190 k) pri 4 250 ot./min. Krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 ot./min. Pohon a podvozok: Aktív. pohon všetkých kolies, 8-st. automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu XXX/XX RXX vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 460/1 336 dm³ Rozmery: 4 425/1 863/1 652 mm, rázvor 2 702 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 698/2 250 kg, objem nádrže 54 l. Najvyššia rýchlosť 210 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,9 s Spotreba 5,0 l/100 km Emisie CO₂ 133 g/km Cena/testované auto 30 000 €/55 710 € Konkurenti: Lexus NX, Range Rover Evoque, BMW X1Hodnotenie: 4,5 hviezdy
PLUSY: Vnútorný priestor, bezpečnostné systémy, dômyselné riešenia. MÍNUSY: Ovládanie iba cez obrazovku, logika ovládania automatickej prevodovky.Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.