Test Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 4WD: Pokojný kovboj

Ak hľadáte auto s mierne vyššou prejazdnosťou v teréne, pokojnou benzínovou povahou a mimoriadne prijateľnou benzínovou cenovkou, tak Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC ním je!
Vydané, zverejnil
Okrem toho nemôžete uprieť Outlanderu aj dávku atraktivity. Najmä v kombinácii s 18-palcovými diskami kolies, ktoré sú súčasťou výbavy Edition 100. Na prednej kapote dokonca nechýba ani nápis Outlander v štýle modelov Land Roveru. V kombinácii s bordovou farbou vyzerá Outlander skutočne atraktívne.
Tento trend však interiér nekopíruje. Je pomerne jednoduchý a prehľadný. To však neznamená, že nemáte k dispozícii infotainment s dotykovým displejom. Hoci grafika navigácie je už neaktuálna a neumožňuje ani integráciu smartfónu. Jedinou modernou technológiou tak ostáva príjem vysielania digitálneho rádia. No nie každý vyžaduje kanonádu aktuálnych multimediálnych aplikácií a rôznych prvkov, ktoré vzrušujú mladšiu generáciu. To najdôležitejšie vrátane dvojzónovej klimatizácie, tempomatu a asistenčných systémov je k dispozícii.
A ani v prípade benzínovej verzie nechýba prepínač režimu pohonu všetkých štyroch kolies S-AWC. Konštrukcia pohonu všetkých štyroch kolies bola inšpirovaná modelom Mitsubishi Lancer Evo. Znamená to, že predný diferenciál je aktívny, krútiaci moment rozdeľuje vektorovo medzi ľavú a pravú stranu. Rovnako aj pohon zadnej nápravy sa podieľa na športovejších jazdných vlastnostiach. Ak radi jazdíte rýchlo, budete to cítiť. Ak chcete, uzamknete si medzinápravový diferenciál v pomere 50 : 50. Elektromagnetická lamelová spojka je aj naďalej suchá, čo znamená, že dlhé túry s pretáčajúcimi kolesami si v teréne neužijete. To však od Outlanderu nebude väčšina jeho majiteľov ani žiadať.
Systém varovania pred prekážkou funguje spoľahlivo a najmä často. Upozorňujúce pípanie vám bude občas aj liezť na nervy, systém je vyladený na včasné upozornenie a nemá rád ani tesnejšie predbiehanie. Na druhej strane vám Mitsubishi ponúka možnosť deaktivovať ho. Pod kapotou úradoval atmosférický benzínový dvojliter, ktorý spolupracoval s bezstupňovou automatickou prevodovkou. Výhodou tohto agregátu je najmä tichá prevádzka a v prípade, že svoju pravú nohu budete kontrolovať, tak aj príjemná hladina priemernej spotreby paliva. Tá sa nám počas testu ustália na 8,5 l/100 km, čo je prijateľná hodnota.
Vzhľadom na pokojný charakter auta nebude mať väčšina majiteľov problém danú spotrebu dodržať. Športovým chúťkam zrejme nepodľahne veľa vodičov, ak predsa, k dispozícii je šesť predvolených stupňov, ktoré na rozdiel od iných CVT prevodoviek radí prevodovka Outlanderu predsa len rýchlejšie, hoci ostrosť DSG od nej nemôžete očakávať. Stabilizačný systém môžete deaktivovať a užiť si tak zaprášené či šotolinové úseky ciest. Opäť to však nebude patriť medzi časté javy. Najväčšou výhodou tohto modelu je kombinácia príjemného charakteru klasického benzínového agregátu, rodinného charakteru a v prípade limitovanej edície 100 rokov aj veľmi príjemnej ceny. [CAR id=17022]

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.