TEST: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI SCR – Tretí z rodu
V zásade je to náš národný klenot, ktorý dal fabrike v Devínskej Novej Vsi právo na sebaurčenie. Jeho tretia generácia však okrem povinnej výmeny preberá na seba aj rolu technologickej vlajkovej lode. Redakčným testom prešla tretia generácia modelu Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI.
Vydané, zverejnil Majo Bóna
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Viac za menej
Spoločné gény s rozhodne imidžovejšími súrodencami znamenajú využitie hliníka a množstva iných hmotnosť šetriacich materiálov. V preklade to znamená, že napriek nárastu vonkajších dimenzií zhodil Touareg približne 106 kilogramov. **V porovnaní s predchodcom je totiž o 77 milimetrov dlhší a 44 milimetrov širší. A napriek tomu, že na prvý pohľad to vyzerá ako málo, tieto prírastky budete vnímať aj po optickej stránke.** V porovnaní s konkurenciou vám nebude chýbať nič, skôr naopak, môžete sa spoľahnúť na väčší batožinový priestor, ktorého objem narástol až na 810 litrov a to je presne o 113 litrov viac ako doteraz.Dve generácie
Konzervativizmus v oblasti dizajnu palubných dosiek je minulosťou. Štýl dvoch obrovských displejov vystihuje dobu, logika zobrazených informácií je dobrá. Znamená to zároveň, že Volkswagen sa nadobro rozlúčil s logikou „á la Golf“, ktorá bola nederivovaná vo všetkých modeloch. **Plne digitalizovaný kokpit s označením Innovision Cocokpit vás bude stáť mastných 3 360 eur, no výsledný efekt stojí za to.** Na jeho ovládanie si zvyknete, množstvo poskytovaných informácií je úctyhodné, hoci si napokon uvedomíte, že toľko informácií ani nepotrebujete mať zobrazených. Navyše samotný vývoj zhltol veľa času a ovplyvnil aj samotné uvedenie na trh. Výsledkom je však nádherný minimalizmus, na ktorý si rýchlo zvyknete. **Ak však aspoň klimatizáciu chcete ovládať klasicky, zvolíte si štandardné vyhotovenie, ktoré ponúka hardvérové tlačidlá.**Každodenný komfort
Zabezpečuje ho najmä vzduchové pruženie, ktoré sa ukrýva pod označením Air&Steering paket. Vzduchové pruženie sa postará o vyžehlenie väčšiny nerovností na našich cestách. Natáčacia zadná náprava sa naopak postará o zníženie polomeru zatáčania, čo oceníte najmä v podzemných parkoviskách nákupných centier, čo je hlavné pódium pre veľké SUV na našich cestách. **A okrem toho prispieva aj k vyšším prejazdovým rýchlostiam v zákrute, inými slovami, robia z Touaregu obratnejšie auto, než v skutočnosti je. Aj v tomto smere je tak cítiť výrazný posun, priestoru na sťažnosti nenecháva v tomto smere veľa.**[CAR id=17029]
(p)
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.