TEST: Vyskúšali sme SsangYong XLV! Ako jazdí a funguje?

Juhokórejská automobilka si opäť našla cestu na Slovensko, kde ponúka hneď niekoľko zaujímavých modelov. My sme prevetrali najpredávanejšie SUV značky s atmosférickým štvorvalcovým benzínovým motorom a pohonom prednej nápravy.
Vydané, zverejnil
Nájsť lacné SUV s dobrou výbavou a veľkým batožinovým priestorom nemusí byť vôbec jednoduché. Aj preto sme boli prekvapení z pohľadu do cenníka testovaného modelu, ktorého cena sa začína na úrovni 15 990 eur. Za spomínané peniaze pritom nedostanete úplne holé auto a v základe môžete očakávať aj rôzne vymoženosti v podobe palubného počítača, LED denného svietenia, rádia so šiestimi reproduktormi či manuálnej klimatizácie. V drahších výbavových stupňoch nájdete dokonca aj parkovaciu kameru, až 18“ zliatinové disky kolies, bezkľúčové štartovanie alebo dotykový displej s Apple Carplay a Android Auto. **Očakávania prekonali aj použité materiály na palubnej doske, ktoré sa kvalitou aj spracovaním môžu porovnávať s európskou konkurenciou.**
Počítať však budete musieť aj s určitými kompromismi alebo problémami, ktorými toto auto disponuje. **Prvú kritiku si zaslúži nekoncepčný a ťažkopádny vzhľad zadnej časti.** Počas týždňa so SsangYongom sme sa nestretli s jediným pozitívnym komentárom na adresu zadných partií, ktoré okoloidúcich skôr odstrašovali, než priťahovali. Veľmi priemerné sú tiež jazdné vlastnosti tohto auta. **Veľké disky kolies v kombinácii s tvrdším naladením podvozka síce oceníte na diaľnici a v zákrutách,** no v meste výrazným spôsobom pocítite každú nerovnosť.
Na veľmi zlých povrchoch má navyše nenaložená zadná časť XLV tendenciu mierne odskakovať. Fanúšikov svižnej jazdy nepoteší ani atmosférický agregát s papierovým výkonom 95 kW (128 k) a krútiacim momentom len 160 Nm. N**edostatok výkonu je citeľný pri najmä v kopcoch, kde musíte motor udržiavať vo veľmi vysokých otáčkach, čo má negatívny vplyv aj na spotrebu.** So surovým autom sme jazdili v kombinovanej prevádzke za 8 l/100 km bez väčšieho zaťaženia. Samotná šesťstupňová manuálna prevodovka radila presne, počítať však musíte s dlhšími dráhami. SsangYong XLV tak môžeme zaradiť k ďalším priemerným autám v danom segmente. Vozidlo v žiadnej disciplíne nevyniká, no **za rozumné peniaze bezpečne odvezie posádku a ich batožinu presne tam, kam potrebujú.** [CAR id=17035]

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.