Test Honda CR-V s benzínovým motorom: Favorit segmentu

Druhé najpredávanejšie SUV sveta nás oslovilo skvelými priestorovými pomermi v interiéri a dojmom vysokej bezpečnosti.
Vydané, zverejnil
Honda vie robiť dobré autá a skvelé celosvetové predaje modelov Civic a CR-V sú toho dôkazom. My sme Hondu CR-V testovali v sedemmiestnom vyhotovení vo výbave Lifestyle, čo je druhá najlepšia po Executive a jediná, v ktorej si môžete zadovážiť dve miesta navyše.
Dizajn je vec názoru, podľa nás je Honda CR-V úchvatné vozidlo
Motor 1.5 VTEC v testovanom vozidle ponúkal maximálny výkon 142 kW (193 k), maximálny krútiaci moment 243 Nm a prevodovku CVT so siedmimi virtuálnymi stupňami. Krútiaci moment sa prenáša na všetky kolesá a radenie prevodových stupňov môžete mať pod úplnou kontrolou vďaka pákam za volantom. Studený štart preplňovaného motora síce nie je akustickou lahôdkou a rozhodne nie je tichý, ale počas jazdy sa prejavuje skôr kultivovane a pružne. Prevodovka CVT robí svoju prácu dobre, pri akcelerácii dovolí otáčkam vystreliť aj k šiestim tisícom a v manuálnom režime radenia ponúka pomerne rýchle reakcie.
1,5-litrový VTEC TURBO vyvinie maximálny krútiaci moment 243 Nm, SUV rozbehnú na 200 km/h
Spotreba benzínového SUV zodpovedala našim očakávaniam, 9,1 l/100 km. Ak sa vám to zdá veľa, máte možnosť zakúpiť si Hondu CR-V aj ako hybrid.
Moderný interiér s prvkami klasiky na prvý pohľad neohromí, ale je bohatý na odkladacie priestory a pôsobí kvalitne
Interiér CR-V je už tradične priestranný a disponuje vyšším kvalitatívnym štandardom. Dokonca aj ten falošný drevený dekor vyzerá výborne. Veľmi pozitívne hodnotíme aj ergonómiu, pretože všetko tu dáva zmysel, je prehľadné a na dosah ruky. Snáď len navigácia od Garminu by si zaslúžila modernejší vzhľad.
Digitálny kokpit v podaní Hondy znamená obdĺžnikový displej s postrannými analógovými ukazovateľmi
Skutočné SUV spoznáte aj podľa toho, že sa vzadu pohodlne posadia traja dospelí ľudia
V druhom rade je miesta dosť, no tretí rad očividne nie je stavaný pre dospelé osoby
Ocenili sme tiež obrovskú porciu odkladacích priestorov medzi vodičom a spolujazdcom a široké sedadlá v druhom rade s vlastnými výduchmi klimatizácie a nabíjacími USB konektormi. Dvojica sedadiel v treťom rade je dôvodom, pre ktorý si zákazníci toto auto kúpia, ale nie je určená pre dospelé osoby. Deti do pätnásť rokov ale budú v pohode. Druhý rad sedadiel je posuvný, po vyklopení tretieho radu ostáva v batožinovom priestore veľmi málo miesta.
Batožinový priestor so 472 litrami je praktický, ale s vyklopeným zadným radom ostáva iba minimum miesta
Honda CR-V vyzerá ako nasekaná japonskou katanou, čo sa niekomu páči a iní ju za to nenávidia. Nech je váš názor na vzhľad akýkoľvek, mali by ste sa viac sústrediť na pozitívne vlastnosti a hodnotný vnútorný priestor vozidla. Potom sa vám aj cena verzie Lifestyle od 35 090 eur začne javiť ako primeraná. [CAR id=17063]

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.