TEST: Mercedes-Benz A 250 e – Načo palivo?

Spýtal sa ma malý Mercedes-Benz triedy A, keď som s ním nadviazal myšlienkovú konverzáciu hneď po prebraní. A počas celého týždňa mi dokazoval, že plug-in hybridná verzia A 250 e si za istých podmienok vystačí bez benzínu.
Vydané, zverejnil
Označenie 250 už dávno nehovorí nič o 2,5-litrovom objeme motora. Od tejto logiky už Mercedes aj mnohí iní výrobcovia pred časom upustili. Z označenia s písmenom e je však jasné, že v tomto aute má čo povedať elektrina. A jej slovo je veľmi silné. Dlhodobo tvrdím, že akýkoľvek elektrifikovaný model, ktorý si vyžaduje nabíjanie, má zmysel iba vtedy, ak ho viete nabíjať doma alebo v práci.
Teda pomaly a nie rýchlonabíjačkou. **Malý Mercedes však, na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridných vozidiel, ponúka aj možnosť rýchlonabíjania,** čo zvyšuje jeho využiteľnosť. Jeho batériu s kapacitou približne 15,6 kWh potom naplno nabijete doslova za pár minút – stačí lepší obed a benzínový motor sa k slovu nedostane. Vy však máte k dispozícii reálne niečo pod 50 km dojazdu na elektrinu. Na bežné každodenné jazdenie to úplne stačí. Vďaka kombinovanému výkonu 160 kW (218 k) z 1,33 l benzínového motora a elektromotora a krútiacemu momentu 450 Nm sa môžete pripraviť na naozaj svižnú jazdu, o čom svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. To sme už so svete športových automobilov. A keď vyrazíte na dlhšiu cestu a dôjde elektrina? **Stále je tu benzínový motor a manažment energie, ktorý spraví všetko pre to, aby ste mali aspoň pomocnú silu** elektromotora stále k dispozícii. Prejavilo sa to na celkovej priemernej spotrebe na úrovni 4,5 l/100 km.
Okrem nevyhnutného nabíjania (podľa najazdených kilometrov 1 – 2-krát týždenne) sa jazda v elektrifikovanom A-čku nejako extra nelíši od bežného modelu. Teda, ak nebudeme brať do úvahy ticho na palube v elektrickom režime. **Výbavou, komfortom, technológiami či vnútorným priestorom plug-in hybrid v ničom nezaostáva,** dynamika jazdy, ak pracujú oba pohony, je vynikajúca. K jazdným vlastnostiam ešte treba spomenúť aj päť úrovní rekuperácie, ktorú ovládate páčkami pod volantom. Od voľnobehu až po výrazné spomalenie. Až také, že až sa s vozidlom dobre skamarátite, čo bude trvať veľmi krátko, zrazu prestanete využívať brzdový pedál a na spomaľovanie vám vystačí brzdná sila elektromotora. A ešte popri tom získate trochu energie do akumulátora.
O čosi sa zmenšil batožinový priestor, to je však drobná daň za batérie. **Oveľa viac potešia minimálne nároky na palivo a dobrý pocit, že počas jazdy vypúšťate minimum emisií.** V kombinácii s možnosťou rýchlonabíjania za to patrí Mercedesu pochvala.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.