TEST: Peugeot 508 SW Hybrid je neskutočne tichý, no má aj nevýhody.

Automobilka dopriala svojej vlajkovej lodi novú plug-in hybridnú techniku. Vďaka elektromotoru je Peugeot 508 ešte tichší než predtým.
Vydané, zverejnil
Záujem o klasickú strednú triedu dlhodobo klesá a jednotliví výrobcovia otvorene uvažujú nad zastavením výroby klasických sedanov a kombi. **Dizajnéri si pri zohľadnení situácie pred dvoma rokmi zrejme povedali, že ak má byť práve táto generácia Peugeotu 508 posledná, tak nech to stojí za to.** Nabrali odvahu a vytvorili skutočne zaujímavé auto, ktoré v oboch karosárskych verziách dodnes priťahuje pozornosť. A bolo im úplne jedno, ako na tom bude vnútorný priestor či variabilita. Vysokí ľudia si vzhľadom na polohu volantu a nízku strechu nevedia nájsť pohodlné miesto za volantom, k odkladacej poličke v rámci stredového tunela sa za jazdy prakticky nemáte šancu dostať, pričom ukrýva dôležitú nabíjaciu podložku pre mobilný telefón, a miesto na zadných sedadlách bolo zrejme navrhované pre Froda Bublíka z Pána prsteňov.
Peugeot 508 má vďaka tomu bližšie k diaľničnému GT než k rodinnému autu na každý deň. Zásadnú pozornosť pri návrhu očividne venovali výberu správnych materiálov v interiéri. **Kvalitné textílie, mäkčené materiály, koža či pravý drevený obklad dodávajú Peugeotu jedinečný, takmer prémiový charakter.** To isté môžeme napísať aj o spracovaní, ktoré patrí k tomu najlepšiemu, čo môžete v danom segmente nájsť. Hanbiť sa Peugeot nemusí ani za svoje jazdné vlastnosti. S ťažkými akumulátormi na palube síce auto stratilo niečo zo športového charakteru v zákrutách, no v tomto prípade viac oceníte komfortné prechádzanie cez slovenské nerovnosti. Podvozok je navyše výborne odizolovaný, do interiéru neprenikajú rázy, vibrácie ani hluk. Okolité ruchy nemajú šancu ani na diaľnici, kde sa do popredia dostávajú výhody nízkeho auta s dobrou aerodynamikou. Ako celok pôsobí Peugeot na ceste tuhým a bezpečným dojmom.
Prekonať klasický nafový motor v hospodárnosti na diaľnici však plug-in hybrid jednoducho nedokáže. **Pri vybitých akumulátoroch musíte rátať s apetítom na úrovni 7,5 l/100 km, okresné cesty a mesto dokážu tento údaj stlačiť o zhruba 1,5-litra.** Priplácať si za ekologický pohon tak má zmysel jedine vtedy, keď auto využívate primárne v meste. Tam sa s trochou šťastia viete presúvať na čisto elektrický pohon do vzdialenosti 35 kilometrov. To je o zhruba 10 kilometrov menej, než sme na základe papierových údajov očakávali. Reálny elektricky dojazd tak nemusí stačiť každému na to, aby prežil celý deň v meste bez potreby naštartovať spaľovací motor.
To nie je dobrá správa, pretože dojazd považujeme za rozhodujúci faktor pri kúpe plug-in hybridného auta. A keďže v súčasnosti zvládnu prejsť 60-kilometrovú vzdialenosť na elektrinu už aj lacnejšie autá nižších kategórií, **mali by Francúzi svojej vlajkovej lodi urýchlene dopriať zopár akumulátorových článkov navyše.**

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.