„Ako budem parkovať na sídlisku?“ Test Citroënu SpaceTourer 180 BlueHDi 8AT

Osobné dodávky sú láskou na druhý pohľad. Ich zmysel a čaro pochopíte až vtedy, keď si nejakú vyskúšate.
Vydané, zverejnil
Pondelkové návštevy redakcie sú väčšinou plné prekvapení. Práve v tento deň totiž dochádza k výmene testovačiek a ja vždy s napätím očakávam, aký druh kľúča mi pristane na stole. Bude to len ďalšie SUV, luxusný sedan alebo zábavné supermini? Ako sa po stlačení nenápadného diaľkového ovládača s logom Citroënu ukázalo, nešlo ani o jednu zo spomínaných možností. To, čo odpovedalo na signál centrálneho zamykania, možno charakterizovať ako dodávku s oknami a so sedadlami pre osem osôb. Kyslosť môjho výrazu museli v danom momente všetci kolegovia zapíjať kokakolou, pričom v priebehu môjho trucovania mi preblesklo hlavou viacero otázok súvisiacich s modelom SpaceTourer.
Ako budem parkovať na sídlisku? Koľko preplatím na palive? Ako to jazdí? A je to vôbec pohodlné aj na dlhšie vzdialenosti? Čakala ma totiž dlhá cesta do Košíc a napriek tomu, že osobnú dodávku z vlastného pohľadu nemôžem zaradiť k vytúženému dopravnému prostriedku, mnohí otcovia rodín alebo živnostníci si bez podobného vozidla nedokážu predstaviť život. Podišiel som preto bližšie k autu, ktoré na druhý pohľad začalo odhaľovať pomerne zaujímavé exteriérové detaily, aké by som v tejto triede nečakal. Vkusné zliatinové disky kolies, LED svietenie, výrazná chrómová predná maska či tónované sklá dodávali modelu SpaceTourer hodnotnejší nádych. Samozrejme, základných rysov osobnej dodávky sa Citroën z praktických dôvodov nezbavil, no nemusíte sa už viac báť toho, že pri parkovaní pred škôlkou si vás niekto pomýli s Wolfgangom Přiklopilom.
Pracovisko vodiča pôsobí naozaj moderne a pripomína bežné osobné vozidlá. Rovnaké displeje, panel automatickej klimatizácie či prepínače na palubnej doske nájdete aj v iných modeloch značky. Samotné plasty sú z tvrdého materiálu, no samotnému spracovaniu nemám čo vytknúť. Veľkosťami odkladacích priestorov môže SpaceTourer konkurovať kabelke Hermiony Grangerovej – pojmú takmer všetko. Ich vnútro však nie je čalúnené ani pogumované, takže v nich môžu predmety šramotiť alebo sa prevaľovať zo strany na stranu. S priestorom nebudú mať problémy ani pasažieri. Každé z ôsmich samostatných polohovateľných sedadiel ponúka dostatok komfortu pre vyššie postavy. Samozrejmosťou vzadu sú elektrické zásuvky, roletky okien či výduchy klimatizácie.
Komfortu pri cestovaní v tomto aute prispievajú aj samotné jazdné vlastnosti. Akusticky dobre odizolovaný podvozok na našich cestách fungoval stabilne a pohodlne nielen pod zaťažením, ale aj pri jazde bez nákladu. Dostatok sily v každej situácii poskytoval vznetový dvojliter s výkonom 130 kW a krútiacim momentom 400 Nm. V kombinácii s osemstupňovým automatom pôsobil celok svižným dojmom, no zároveň nevyžadoval časté návštevy čerpacej stanice vďaka priemernej spotrebe pod hranicou 7,5 l/100 km. Aj vďaka týmto faktorom nemá vodič spoza volantu pocit, že šoféruje osemmiestnu dodávku, ale obyčajný osobák. [CAR id=17092]

Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.