Test Mazda CX-30 Skyactiv-G150 AWD Plus: Kladné aj negatívne stránky krásneho SUV
Mazda CX-30 Skyactiv-G150 AWD Plus je kompaktné SUV s benzínovým motorom, pohonom všetkých štyroch kolies a príplatkovou výbavou, ktorá vozidlo posúva do záujmu náročnejšieho zákazníka. Ten ocení aj vysokú estetickú hodnotu automobilu, ktorý veľmi prirodzene vyvrchoľuje dlhoročnú evolúciu autodizajnu japonskej značky.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Mazda CX-30: Ceny, úrovne výbavy
Na Slovensku sa Mazda CX-30 predáva od 22 640 eur, za ktoré dostanete konfiguráciu G122 s mild-hybridným benzínovým motorom s max. výkonom 90 kW (122 koní), 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Už za túto cenu dostanete pestrú výbavu a dokonca 16-palcové hliníkové disky, čo ani dnes určite nie je štandard. V štandardnej výbave (teda v najnižšej cene 22 640 eur) Mazda CX-30 obsahuje napríklad nasledovné položky výbavy:- manuálna klimatizácia;
- kožený volant;
- navigačný systém s 8,8-palcovým displejom (nedotykovým), Apple Carplay / Android Auto, Bluetooth, USB, AUX, rádio s AM, FB aj DAB;
- zadné parkovacie senzory;
- LED svetlomety s ostrekovačom, asistent diaľkových svetiel, LED smerové svetlo, halogénové svetlá pre denné svietenie, LED koncové svetlá;
- vyhrievané, elektricky ovládané a sklápateľné spätné zrkadlá;
- elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru;
- Adaptívny tempomat (MRCC) – aj pre manuálnu prevodovku!;
- Systém prevencie nárazu v mestskej prevádzke (SCBS) vrátane detekcie chodcov (AEB);
- Systém pre stráženie pozornosti vodiča (DAA);
- Inteligentný brzdový asistent (SBS);
- Asistent rozjazdu do kopca;
- Systém pre stráženie mŕtvych uhlov (BSM) vrátane sledovania prevádzky za vozidlom (RCTA);
- Elektrická parkovacia brzda + Funkcia Auto Hold;
- Rozoznávanie dopravných značiek (TSR);
- Inteligentný asistent pre stráženie rýchlosti (ISA);
- Systém eCall;
- alarm a niekoľko ďalších položiek.
- automatická dvojzónová klimatizácia;
- 18-palcové hliníkové disky;
- vyhrievanie predných sedadiel;
- vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou;
- zadné aj predné parkovacie senzory.
Testovaná konfigurácia



Útočí na pocity
CX-30 je typickou Mazdou. V jej reklamách znejú frázy o dokonalom spojení vodiča s autom a musím uviesť, že táto vlastnosť je Mazde skutočne vlastná. Jej vozidlá hrajú na pocity, naozaj sa v nich cítite komfortne, zladene s vozidlom, a to dokonca aj v prípade, že spočiatku vám môže trocha vadiť o niečo mäkšie ovládanie (rozumejme naladenie tuhosti spojky, brzdy, posilňovača). Vo významnej miere sa sa na tomto dobrom dojme podieľa vyhotovenie interiéru, ktoré v hojnej miere využíva čalúnenie zo syntetickej kože, a to aj na palubnej doske.






Zadná časť interiéru
Zadní pasažieri majú s ohľadom na maximálnu šírku vozidla 1 795 mm pomerne dosť miesta. Sú tu tri sedadlá, pričom operadlá stredového a ľavého sú spojené (sklápanie v pomere ~60:40). Body k dobru si odo mňa Mazda CX-30 získava za stredové operadlo vyklápateľné do polohy lakťovej opierky s dvomi slotmi na nápoje a za to, že zadní pasažieri majú v tomto stupni výbavy k dispozícii dva samostatne ovládateľné výduchy klimatizácie.
Batožinový a nákladný priestor
Mazda CX-30 má elektrické ovládanie kufrových dverí od úrovne výbavy Plus. Batožinový priestor má maximálnu kapacitu 430 litrov, vrátane priestoru pod podlahou. Testovaný model mal pod ňou polystyrénovú výplň s dojazdovou rezervou na plechu.

Jazdné vlastnosti – výborné aj bez marketingového pozlátka
Mazda CX-30 kombinuje skôr mäkšie ovládanie s prevažne tvrdším naladením podvozka. Dojem mäkkosti ale neznamená, že by tu boli príliš veľké vôle alebo nepresnosti v riadení. Prvé kilometre som mal dojem, že brzda a spojka sú príliš mäkké a musíte ich viac stlačiť, aby sa prejavila ich funkcia. Akceleračný pedál rovnako, čo je ale dôsledok aj samotného motora, ktorý je rád vytočený nad 3 000 ot./min a v nižšej časti spektra sa prejavuje trocha lenivejšie. Max. výkon 122 kW pritom dosahuje až pri 6 000 ot./min. a tiež max. krútiaci moment 213 Nm dosahuje až pri 4 000 ot./min. To znamená, že pri zaraďovaní sa do pruhu na diaľnici musíte podradiť ešte o stupeň nižšie, ako je to pri preplňovaných motoroch a nebáť sa ručičku otáčkomera poslať až k piatim či šiestim tisícom. Sekundy jazdy sedemdesiatkou na dvojke, aj to je realita vlastníctva Mazdy CX-30 v tejto motorizácii. Na druhej strane je dôležité pripomenúť, že ak si na akceleračný pedál zvyknete, nebude vám ovládanie vozidla robiť žiadne starosti, dokonca sa s ním perfektne zladíte. So štyrmi valcami a zdvihovým objemom 1 998 cm3 je benzínový motor veľmi kultivovaný, na voľnobehu o ňom ani neviete, do interiéru neprenikajú fakticky žiadne vibrácie. Počas jazdy je prevažne tichý a vašou úlohou ako vodiča bude vnímať jeho jemné prejavy – inak sa vám stane, že vám zopárkrát zhasne pri rozbiehaní, ako mne.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.