Volkswagen Multivan T7 začína dostávať reálne proporcie. Podarilo sa ho zachytiť počas testov

Novinka použije upravený podvozok Golfu 8. generácie.
Vydané, zverejnil
Segment rodinných dodávok v posledných rokoch zažíva akúsi renesanciu. Po príchode francúzskych súrodencov od Peugeotu a Citroënu, bol len pred pár mesiacmi predstavený oživený Caddy. Volkswagen momentálne ponúka aj Multivan T6.1, avšak v tomto prípade ide len o akúsi väčšiu modernizáciu dodávky, ktorá je na trhu od roku 2016. Už tento rok sa ale očakáva odhalenie úplne nového Multivanu T7, ktorý by mal byť od základov prepracovaný. Nový Volkswagen Multivan T7 sa podarilo odfotografovať magazínu motor1 počas testovania. Našťastie, auto bolo odfotografované v tesnom závese s aktuálnym Multivanom T6.1, a teda si môžeme urobiť reálny pohľad na zmeny, ktoré nastanú. Už na prvý pohľad je zrejmé, že medzigeneračne sa auto proporčne o niečo zmenší. Zároveň dostane uhladenejší dizajn, ktorý pravdepodobne nebude pôsobiť tak agresívne ako v súčasnosti. Už dávnejšie bolo avizované, že nový Multivan T7 bude mať veľmi veľa spoločných čŕt práve s Caddym. To koniec-koncov môžeme vidieť najme v prednej časti. Maska chladiča, aj keď má značnú vrstvu kamufláže, vyzerá takmer identicky s Caddym. Podobne by na tom mali byť aj predné svetlomety. Aj keď sa Volkswagen snažil o poctivé zamaskovanie, obrys hlavných svetiel neschoval. Miernym prekvapením sa javí byť použitie značného zastúpenia skla na časti A-stĺpika. Takýto prvok sme mohli vidieť aj na koncepte VW ID.Buzz, ktorý by mal čiastočne poodhaľovať dizajn Multivanu T7.
Potešením budú pomerne krátke previsy karosérie. Podobné riešenie už použil aj najnovší Caddy. Karoséria nového Multivanu má v zadnej časti ostré zrezanie, čím vytára „krabicový“ priestor. Presne to je prvok, ktorý zákazníci od auta tohto typu očakávajú. Celkovo v zadných partiách nie je vidno viacero zmien. Je to spôsobené silnou vrstvou kamufláže. Zaujímavý by mohol byť pohľad na techniku, ktorú bude nový Multivan využívať. Pred istým časom sa na verejnosť dostali informácie, že novinka použije upravený podvozok Golfu 8. generácie. Podobné riešenie už dnes ponúka aj Caddy. Tým pádom by malo ísť o platformu MQB Evo, ktorá bude upravená na potreby dodávky. Motoristicky by sme sa mali dočkať benzínového základu v podobe 1,5 TSI s výkonom 96 kW, pričom vrcholom by mohol byť plug-in hybrid s výkonom až 180 kW. Samozrejme sa nezabudne ani na diesel, ktorý je v tejto kategórii žiadanejším. Ten by mal mať široké zastúpenie. Pôjde primárne o moderné naftové motory 2,0 TDI s výkonom od 85 kW. S kompletnou elektrifikáciou sa v prípade Multivanu T7 nepočíta. Jeho elektrickou alternatívou by mala byť dodávka odvodená práve od konceptu ID.Buzz, ktorá by sa sériovej podoby mohla dočkať už v roku 2022.

Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.