Nové pravidlá vychádzania a platnosti testov od pondelka 15. februára
COVID AUTOMAT – Na Slovensku je po novom 15 okresov, kde je najväčšie riziko šírenia ochorenia COVID-19.
Vydané, zverejnil Redakcia (s)

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

**Na Slovensku je po novom 15 okresov, kde je najväčšie riziko šírenia ochorenia COVID-19**. Kabinet v stredu 10. februára 2021 [schválil v rámci COVID automatu rozdelenie okresov podľa aktuálnej rizikovosti](https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25730/1) s účinnosťou od pondelka 15. februára 2021. Okresy sú rozdelené podľa aktuálnej epidemiologickej rizikovosti na 4 stupne varovania. Aktualizované rozdelenie okresov na základe Covid automatu zverejňuje rezort zdravotníctva každý utorok. V rámci COVID automatu na regionálnej úrovni platí podľa informácií ministerstva zdravotníctva, že v čiernych okresoch /4. stupeň/ sú školy zatvorené, v bordových /3. stupeň/ na základe odporučenia regionálneho hygienika a v červených /2. stupeň/ a ružových /1. stupeň/ okresoch sú otvorené. **Platnosť negatívneho testu na COVID-19** v zamestnaní je: * v čiernych a bordových okresoch 7 dní, * v červených 14 dní, * v ružových 21 dní. Pri bordových, červených a ružových okresoch je pohyb medzi okresmi možný len s testom s platnosťou sedem dní. ### Ako funguje Covid automat? Podrobný dokument o tom, ako vlastne funguje systém s názvom Covid automat, [MVSR ponúka priamo na svojej stránke ako PDF](https://www.minv.sk/swift_data/source/images/020221%20COVID%20automat%20Signalizacny%20system%201v4.pdf). Celý názov tohto systému je *Alert systém pre monitorovanie vývoja epidémie a prijímanie protiepidemických opatrenia v závislosti od intenzity šírenia SARSCoV-2 (Covid-19)*. Covid automat zohľadňuje množstvo faktorov, aby pomocou jednoduchého farebného označenia regiónov rozdelil regióny s vyšším a nižším rizikom šírenia koronavírusu. Platí, že čím je okres označený tmavšie, tým prísnejšie pravidlá v ňom platia, podrobnosti uvádzame nižšie. ### Označenia okresov v týždni od 15. februára 2021 **Rozdelenie okresov podľa aktuálnej rizikovosti platné od 15. februára 2021 podľa Ministerstva vnútra SR**:
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.