Dacia Duster sa v najnovšom nárazovom teste prevrátila a praskla jej nádrž! Získala najhoršie možné hodnotenie

Verzia pre Južnú Ameriku nezvládla nárazové testy! Čo to znamená pre európskych zákazníkov?
Vydané, zverejnil
Nie je Duster ako Duster. Výroba druhej generácie bola v októbri zahájená v rumunskej továrni Mioveni, pričom v nárazových testoch získalo dostupné SUV slušné štvorhviezdičkové hodnotenie od organizácie Latin NCAP. Renault však obľúbený Duster odvtedy začal vyrábať aj v Brazílii v závode v São José dos Pinhais, čo motivovalo latinský NCAP k tomu, aby nárazový test zopakovali s modelom vyrábaným v Južnej Amerike. Ako sa ukázalo, rozdiely v bezpečnosti sú markantné! Výsledok je šokujúci a znepokojujúci zároveň, pretože **brazílsky Duster zlyhal v programe nárazových testov pre Latinskú Ameriku a Karibik.** Nie je to prvé auto, ktoré získalo najhoršie hodnotenie v podobe 0 hviezdičiek, no subkompaktné SUV po čelnom náraze vykazovalo známky úniku paliva, **pri bočnom sa dokonca prevrátilo.** To sa dnes už nestáva často.
Únik paliva je obzvlášť problematický. **Latinský NCAP požiadal Renault, aby zvolal všetky Dacie Duster druhej generácie vyrobené v Brazílii s cieľom opraviť tento nedostatok.** Okrem toho sa od automobilky požaduje, aby niečo urobila s otváraním dverí pri bočnom náraze, pretože v najhoršom prípade by mohlo dôjsť k vymršteniu cestujúcich z auta. Latin NCAP vysvetľuje, že **jedným z kľúčových rozdielov medzi Daciou a v Brazílii vyrábaným Renaultom je nedostatok štandardných bočných ochranných airbagov pre trup a hlavu pasažierov.** Mimoriadne populárne SUV získalo len 29,47-percentné hodnotenie za ochranu dospelých cestujúcich, necelých 23 percent za ochranu detských cestujúcich, 50,79 percenta za ochranu chodcov a 34,88 percenta za ponuku bezpečnostných asistentov.
**Európsky Duster získal od organizácie Euro NCAP po uvedení v roku 2017 trojhviezdičkové hodnotenie, odvtedy však došlo k sprísneniu nárazových testov a je veľmi pravdepodobné, že dnes by obľúbené SUV obstálo s horším výsledkom.** Dôkazom sú napríklad nové modely Sandero a Logan, ktoré disponujú modernejšou a tuhšou karosériou než Duster, no získali len dvojhviezdičkové hodnotenie pre nedostatok asistenčných systémov.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.