PRVÝ TEST BMW M240i xDrive Coupe: Technický zážitok so šesťvalcom v malom kupé
Toto BMW klame telom. Zdá sa byť malé a ľahké, pritom je tak akurát a pod kapotou má radový šesťvalec s výkonom 374 koní.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ


Retro fešanda. Alebo fešák?
Keď som prvýkrát videl BMW radu 2 Coupé na fotografiách, dostavil sa starý známy pocit. Vedel som, že prvý dojem ma vždy oklame, a tak som si nerobil názor priskoro. Síce som k dvojke kupé cítil sympatie hneď, malo zmysel počkať na to, kým si vyzdvihnem kľúčiky od vrcholovej verzie M240i xDrive. Prečo práve od nej? Pretože som o nej s nadšením písal ešte v júli minulého roka a myslel som to celkom vážne. Nový rad 2 Coupé sa totiž od existujúceho radu 1 líši v podstatnej miere, dokonca si podľa slov výrobcu prevzal komponenty podvozka z väčšieho radu 4 (prvé slovenské jazdy s BMW M440i Cabrio na Autovny.sk).



Radový šesťvalec v malom aute
Zmienky o malých rozmeroch dvojkového kupé sú oprávnené, ale nejde zasa o úplného drobca: **dĺžka vozidla je 4 537 milimetrov**, šírka 1,9 metra, výška je len 1 390 milimetrov. S ohľadom na tieto proporcie vyznieva skvele údaj o **rázvore 2 741 mm** (je o 51 mm dlhší ako predtým) a šírke rozchodov kolies. Vpredu je to 1 584 milimetrov (nárast o 54 milimetrov) a vzadu 1 591 milimetrov. To oni tvoria základ pre vynikajúcu dynamiku pri prejazde zákrut.A k tomu vylepšené nápravy: dvojkĺbová pružiaca vzpera prednej nápravy a päťprvková zadná náprava sú ľahšie a tuhšie ako predtým. Model sa štandardne dodáva s brzdovým systémom M Sport a s M športovým zadným diferenciálom. Na želanie je dodávané odpruženie M Sport s elektronicky ovládanými tlmičmi, ktoré zahŕňa aj variabilné športové riadenie, za to zákazník zaplatí.


Prvý krátky test na slovenských cestách
Počas jedného doobedia som s BMW M240i xDrive Coupé prešiel niekoľko desiatok kilometrov prevažne po diaľniciach a ďalších asi 50 kilometrov som prešiel v meste. Hneď po nasadnutí do vozidla poteší nízky posed, akoby ste sedeli na matraci položenom na ceste. Mimoriadne komfortné a primerané tuhé sedadlá M Sport sú za doplatok viac ako tisíc eur, vynikajúco vodiča aj spolujazdca pohltia a s vysokými bočnicami zabránia pohybu spodnej časti tela pri divokej jazde. Výčitku pre BMW ale predsa mám – prečo nemá spolujazdec nad dverami madlo? Keď mu chce vodič predviesť svoju zručnosť, spolujazdec sa musí pridržiavať iba nízko položeného madla dverí.


Nechýba tu ani prvok, ktorý sa medzičasom vytratil z radu 2 Active Tourer – **kruhový ovládač systému iDrive**. Stredový displej má racionálne rozmery, veľmi pohodlne sa ovláda cez kruhový ovládač a doplňujúce tlačidlá. Takto si predstavujem dobrú ergonómiu ovládania infotainmentu bez potreby naťahovania sa prstom za displejom.




Totálna stabilita
Celková tuhosť riadenia a ovládacích prvkov je evidentná, tak to má byť. Auto dáva vodičovi spätnú väzbu, spočiatku sa trocha prieči, aby ste nebáli pevne uchopiť volant a vziať riadenie do svojich rúk. Naopak, pedále sú citlivé na každý milimeter pohybu špičky nohy.


ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.