Indian: 10 rokov od vzkriesenia legendy

Teraz je 10 rokov od najväčšej udalosti vo svetovej motocyklovej histórii posledného štvrťstoročia. Legendárna americká značka Indian Motorcycle vstala z mŕtvych naplno a so všetkou parádou.
Vydané, zverejnil
Za prvých päť rokov svojej obnovenej činnosti sa Indian prebojoval späť na motocyklovú špičku. S odstupom desiatich rokov už nikto nepochybuje o tom, že je americká motocyklová ikona späť a lídrom motocyklových kategórií chopper a cruiser. ### POLARIS INC. KĽÚČOVÝM INVESTOROM Spoločnosť Indian Motocycle skončila pre premrštené a nevhodne načasované investície do vývoja a stavby nového výrobného závodu v roku 1953. Oživenie prišlo v roku 2011, keď značku Indian Motorcycle kúpil americký koncern Polaris Industry. Na začiatku roka 2013 predstavil znovuzrodený Indian úplne novú vlastnú pohonnú jednotku. Vzduchom chladený dvojvalec s objemom 1 810 cm3 (111 cu in) s názvom Thunder Stroke 111. V tom roku predstavil Indian prvú trojicu základných modelov Chief, Vintage a Chieftain. A na jar 2014 boli tieto stroje v plne homologovanej verzii pre Európu aj u nás!
Indian Vintage
### CRUISERY PRE NOVÉ TISÍCROČIE Indian potreboval do tradičných tvarov dostať modernú techniku. „*Indian mal a stále má oproti konkurencii v kategórii chopper a cruiser obrovskú výhodu. Máme úplne nový vývoj, výrobné linky, moderné dizajnové centrá aj celé testovacie oddelenie. Nie sme zviazaní žiadnou zastaranou koncepciou, ani žiadnymi pracovnými postupmi, ktoré sa veľmi zložito menia. Moderné Indiany vznikali ako úplne nové stroje. Tuhé a ľahké hliníkové profily namiesto zváraných rúrok, centrálne uložená tlmiaca jednotka zadného kolesa ako na superbiku, optimalizované ťažisko, tvary spaľovacích priestorov, sacích a výfukových kanálov, moderná prevodovka aj spojka, brzdový systém Brembo a množstvo ďalších vychytávok*“, vysvetľuje **Ola Stenegard, šéf konštrukcie Indian Motorcycle**.
Indian Chieftain skráti cesty na minimum
### OD NOVÉHO MOTORA K DVADSIATIM TROM MODELOM IBA ZA 10 ROKOV Pre sezónu 2022 predstavil Indian 23 modelov v piatich modelových radoch. Modely strednej kategórie mid size poháňa veľmi revolučný, kvapalinou chladený vidlicový dvojvalec Scout s objemom 69 cu in (1 130 cm3). Rovnakým motorom s výkonom takmer 74 kW (100 k) je vybavený aj celosvetový predajný bestseller Scout Bobber.
Indian Scout, stroj, s ktorým chcete ukázať, kto je v meste šéf
V ťažkej váhe poháňanej dnes plnotučnými motormi Thunder Stroke 116 (objem 1 890 cm3, krútiaci moment 171 Nm) si potom záujemci môžu vybrať od úplne čistého jednoduchého stroja Chief, až po **absolútny cestovný komfort na dvoch kolesách nazvaný Roadmaster**. Ten ponúka ergonomicky dokonalý posed jazdca i spolujazdca, vyhrievané sedačky aj rukoväte, elektricky nastaviteľnú výšku predného skla aj za jazdy, kontrolu tlaku v pneumatikách, ABS, veľkú a prehľadnú navigáciu v češtine, ktorú môžete jednoducho ovládať bez toho, aby ste si dali dole rukavice, 3 jazdné režimy, stereo s výkonom 100 W, Bluetooth, alebo diaľkovo uzamykateľné kufre s celkovým objemom 142 litrov.
Indian Chieftain skráti cesty na minimum
Indian Roadmaster
FTR 1200 a Challenger Indian FTR 1200 je unikátnym spojením homologovaného funbiku a závodného špeciálu pre flat track – americkú plochú dráhu. A Indian Challenger zase spojením maximálneho komfortu veľkého amerického cestovného stroja a rýchleho superšportu! Indian Motorcycle sa na začiatku roka 2017 vrátil po 65 rokoch s novým továrenským závodným tímom a novými motocyklami vlastnej konštrukcie späť do amerického flat trackového šampionátu. Najvyššia súťaž, ktorá sa vo flat tracku na svete jazdí. A celkovo skončil prvý, rovnako ako v sezóne 2018! FTR 1200, respektíve FTR 1200S ťažko niekam zaradiť. Kvapalinou chladený vidlicový dvojvalec s výkonom 88 kW (120 k), nastaviteľný podvozok vpredu aj vzadu, nádrž pod sedlom pre lepšie vyváženie, tri jazdné režimy, dotykový displej namiesto konvenčnej palubnej dosky. Takže sa nie je čomu diviť, že v roku 2019 získal aj slovenský titul **Bike roka 2019 v kategórii Café/ Scrambler**.
Indian FTR 1200 vychádza z úspešného pretekárskeho stroja
V roku 2020 predstavil Indian svetu najsilnejší a **najrýchlejší americký cestovný cruiser**, ktorý v sebe spája prvky cestovného a športového motocykla. Nazvali ho **Challenger – Vyzývateľ**. Kým nesadnete za riadidlá, nikdy by vám nenapadlo, ako rýchlo obratne možno rezať zákruty s obrovskou almarou kategórie Touring. So všetkými kuframi, navigáciou s veľkým displejom a muzikou. Model Challenger poháňa kvapalinou chladený motor PowerPlus, ktorý si zachoval tradičnú konštrukciu veľkoobjemového amerického vidlicového dvojvalca. Objem 1 769 cm3, výkon 90 kW (122 k) pri 5 500 ot./min. Indian Challenger sa stal kráľom novej pretekárskej kategórie s názvom King of Baggers!
ndian Challenger je pripravený na všetky výzvy, ktoré mu pripravíte
Na stroje Indian sa nemusíte iba pozerať, alebo si o nich čítať. Ak máte patričné vodičské oprávnenie, môžete si ich vyskúšať. Indian Motorcycle má dnes na Slovensku dve veľmi dobre fungujúce predajne v Bratislave a vo Zvolene. Behom pár mesiacov dokonca otvorí tretiu na východe Slovenska! Na to, aby ste si dohovorili testovaciu jazdu, stačí zavolať do najbližšej z nich. Viac sa dozviete na oficiálnom webe **[indiansk.sk](https://www.indiansk.sk/)**!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.