FORD TOURNEO CONNECT: Posledné poctivé rodinné auto? Ford nastavil latku vysoko, jeho MPV napĺňa všetky naše očakávania
Podľa výrobcu je dostatočne veľký na to, aby zvládol vašu pracovnú záťaž, dostatočne flexibilný pre vašu rodinu, dostatočne obratný, aby zvládol mestské cesty a dosť pohodlný, aby boli všetci šťastní. Nemáme dôvod byť proti. Pokračujeme druhou časťou nášho seriálu o novom Ford Tourneo Connect.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
V našom trojdielnom seriáli o novom Forde Tourneo Connect sa postupne venujeme nasledovným témam:
- Tourneo Connect ako pracovné vozidlo;
- Tourneo Connect ako rodinné auto – téma na dnes;
- pohľad na techniku, infotainment a technologické zázemie modelu Tourneo Connect.
Poctivé rodinné auto v roku 2022?
Keď sa dnes rozhodujete o kúpe nového auta pre svoju rodinu, čo všetko pri výbere zohľadňujete? A aký máte rebríček priorít a hodnôt? Samozrejme, že by nám malo záležať na bezpečnosti, tá je však obyčajne až kdesi v úzadí a z pochopiteľných dôvodov do popredia vystupujú iné faktory: finančná dostupnosť, spotreba, priestorové pomery a úžitková hodnota. A je pravda, že na nich záleží tiež.
Preto je dobré, že automobilky iniciatívne a tiež pod vplyvom európskych homologizácií musia vyrábať všetky nové autá vysoko bezpečné. Bez ohľadu na to, koľko hviezdičiek nové auto dosiahlo v testoch EuroNCAP, sú nové autá bezpečnejšie ako tie spred desiatich a viac rokov. Napriek tomu veľmi poteší, že nový Ford Tourneo Connect dosiahol maximálny možný počet päť hviezdičiek, pričom v rovnakej miere chráni dospelých aj detských pasažierov, čo vôbec nie je bežné. Obyčajne je ochrana detí na podstatne nižšej úrovni. Tourneo Connect aj takto dokazuje svoje predurčenie byť rodinným autom.
Tie ostatné faktory takisto hrajú v prospech. Spotreba, veľký priestor pre pasažierov a pridaná hodnota v podobe variabilného interiéru a šikovných riešení v kufri, to všetko nachádza každodenné využitie. No a finančná dostupnosť, tá sa síce v uplynulých mesiacoch v celom autopriemysle stala témou číslo jeden, autá sú jednoducho drahšie a Ford s tým nič nenarobí – čo však ovplyvniť vie, je tá zmienená pridaná hodnota, čo aj robí. Pozrite sa s nami na Ford Tourneo Connect podrobnejšie ako na rodinné auto.
IDEÁLNE PROPORCIE: Ford Tourneo Connect má dĺžku 4,5 metra a v predĺženej verzii Grand 4,8 metra. V závislosti od verzie je variabilný aj rázvor náprav, 2 755 až 2 970 mm – v oboch prípadoch ide o auto, s ktorým bezpečne a pohodlne zaparkujete na akomkoľvek parkovacom mieste a s priemerom otáčania 11,4 až 12,1 metra bezproblémovo zvládnete aj pohyb v podzemných parkovacích domoch nákupných centier. Solídna výška podvozka viac ako 14 cm spolu s krátkymi prevismi prináša ďalšiu výhodu: výjazd na strmú naklonenú rovinu bez rizika poškodenia ochranných spodných partií. Všimnite si tiež tvar zadných partií – pravidelný kváder zväčšuje batožinový priestor, auto môžete naložiť až po strechu bez kompromisov, ktoré by vyplývali zo šikmého zadného okna. Rodinné auto nemusí byť SUV, aby bolo priestranné a dizajnovo atraktívne.
Ford Tourneo Connect sa predáva od 27 090 € bez DPH, predĺžená verzia Grand je len o 1 000 € drahšia.
NAJPRAKTICKEJŠIE DVERE NA SVETE: Nakladanie detí do detských sedačiek cez obrovský otvorený priestor dverí na vysoko položené sedadlá – rodičia by vedeli hovoriť o úľave pre kríže. Posuvné dvere môžu deti otvoriť bez toho, aby nimi udreli do vedľa stojaceho auta či múru. Môžete zaparkovať aj na stiesnených miestach a pritom stále deti pohodlne vyložiť. Zadné kufrové dvere kolmé na vozovku zväčšujú nákladný priestor a sprístupňujú nízku nakladaciu hranu – naložiť bicykle a detské kočíky je zrazu pohodička. Nech máte na tvary a konštrukčné vyhotovenie dverí akýkoľvek pohľad, je na mieste uvedomovať si najmä ich ohromný praktický potenciál.
- Šírka bočných posuvných dverí: 666 mm | 797 mm vo verzii Grand
- Šírka vstupu batožinového priestoru: 1850 mm | 1185 mm vo verzii Grand
- Výška batožinového priestoru: 1200 mm | 1211 mm vo verzii Grand
- Objem batožinového priestoru: 218/1213/2556 dm3 | 650/1720/3105 dm3 vo verzii Grand
PÄŤ AŽ SEDEM PLNOHODNOTNÝCH SEDADIEL: Zatiaľ čo väčšina kombi a SUV robí kompromisy v druhom a prípadne treťom rade sedadiel, Tourneo Connect má všetky sedadlá plnohodnotné a nastaviteľné. V aute môže voziť až sedem dospelých osôb, takže deti sa nebudú tlačiť v žiadnom prípade. A to nie je všetko: všetky zadné sedadlá sú individuálne sklápateľné a vyberateľné, druhý rad má k dispozícii aj vyklápacie stolíky so vstavaným držiakom na tablet, ako aj vlastné výduchy klimatizácie a háčiky na zavesenie oblečenia. Chýbajú snáď len madlá, ktoré výrobcovia postupne začínajú vypúšťať zo základnej výbavy áut.
Tretí rad sedadiel je k dispozícii pre oba rázvory za doplatok 990 € bez DPH.
AJ DO MESTA, AJ NA TURISTIKU S POHONOM 4X4:
- Základom motorizácií je z našej skúsenosti vynikajúci 1,5-litrový benzínový EcoBoost s výkonom max. 84 kW (114 k) a krútiacim momentom 220 Nm, ktorého kombinovaná spotreba podľa WLTP dosahuje 6,0 – 7,3 l/100 km. Tento motor sa konfiguruje výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
- Naftové agregáty zastupuje 2.0 TDCi s výkonom 90 kW (122 k) a silou 320 Nm. Konfiguruje sa so 6° manuálnou aj automatickou 7-stupňovou prevodovkou, kedy sa kombinovaná spotreba nafty pohybuje v rozpätí 4,6 až 5,7 l/100 km, respektíve 5,0 – 6,0 l/100 km v prípade verzie s pohonom všetkých kolies AWD.
PREČO POSLEDNÉ POCTIVÉ RODINNÉ AUTO? Automobilový priemysel práve teraz prechádza najväčšou transformáciou vo svojej histórii. Automobilky sú nútené preorientovať svoje obchodné modely, pretože elektromobilita, rastúci apel na životné prostredie, aktívnu bezpečnosť a celkový vývoj európskeho trhu prvýkrát v moderných dejinách nereagujú na existujúci zákaznícky dopyt. Ak doteraz platilo, že zákazník a dopyt sú páni výroby, po novom je to trochu inak. Pánom sa stáva verejný záujem, ktorý nutne obnáša aj kompromisy. Každý nechce elektrické auto s minimalistickým interiérom, konzervatívni zákazníci chcú stále benzínové a naftové motory a analógový zážitok z interiéru. Rozumieme tomu a práve preto je nový Ford Tourneo Connect jedným z posledných „poctivých“ rodinných áut, ktoré takéto požiadavky spĺňajú.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.