Euro NCAP: Číňania v nárazových testoch zahanbili európske automobilky. Ich modely sú bezpečnejšie než renomovaná konkurencia

Najnovšie výsledky nárazových testov mnohých prekvapili.
Vydané, zverejnil
Čína sa v posledných rokoch stala významným hráčom v globálnom automobilovom priemysle a autá vyrobené v Číne sa teraz predávajú a jazdia v krajinách po celom svete. Aj keď niet pochýb o tom, že čínske automobilky v posledných rokoch výrazne pokročili v oblasti kvality a spoľahlivosti, **medzi spotrebiteľmi stále existujú určité obavy o bezpečnosť áut vyrobených v Číne.** Na vyriešenie týchto obáv je dôležité najprv pochopiť súčasný stav čínskeho automobilového priemyslu. Hoci kedysi existovali značné rozdiely medzi automobilmi vyrobenými v Číne a automobilmi etablovaných automobiliek, **tieto hranice sa v posledných rokoch postupne stierajú.** Čínske automobilky teraz vyrábajú autá, ktoré sú z hľadiska kvality, spoľahlivosti a bezpečnosti na rovnakej úrovni ako tie z iných krajín.
### PREDBEHLI AJ BMW Dôkazom môžu byť aj najnovšie výsledky európskych nárazových testov Euro NCAP, kde drvivá väčšina modelov z Číny získala maximálny počet hviezdičiek a vyššie hodnotenie než priama európska konkurencia. Niektoré z testovaných modelov čínskych výrobcov sa budú čoskoro predávať aj na Slovensko. **Na mysli máme predovšetkým MG 4 Electric, ktoré už nejaký čas zbiera ocenenia v zahraničí a budúce leto si najnovší prírastok značky budeme môcť vyskúšať aj na Slovensku.** Rovnako vysoké hodnotenie získali aj ďalšie značky ako [Chery OMODA5](https://www.euroncap.com/en/results/chery/omoda5/47166), [Maxus MIFA 9](https://www.euroncap.com/en/results/maxus/mifa+9/48610), [BYD ATTO 3](https://www.euroncap.com/en/results/byd/atto+3/46635), [WEY Coffee 02](https://www.euroncap.com/en/results/wey/coffee+02/47770) či [NIO ET7](https://www.euroncap.com/en/results/nio/et7/47752). Spomínaní čínski výrobcovia tak predbehli aj niektoré modely európskych značiek ako napríklad Ford Puma, ktorá získala v rovnakom období len 4 hviezdičky za ochranu posádky. Podobné štvorhviezdičkové hodnotenie si odniesol aj Peugeot 408, DS 9, Kia Niro či Volkswagen Touran. **Tak trochu sklamaním je výsledok prémiového BMW i4,** ktorému sa rovnako nepodarilo získať plný počet hviezdičiek v nárazových testoch z dôvodu nedostatočných asistenčných systémov. ### AKO JE TO MOŽNÉ? Jedným z kľúčových faktorov tohto zlepšenia je rastúce zameranie sa na bezpečnostné predpisy a normy v Číne. **Čínska vláda v posledných rokoch zaviedla množstvo opatrení na zlepšenie bezpečnosti automobilov vyrábaných a predávaných v krajine.** Tieto opatrenia zahŕňajú povinné bezpečnostné testy pre všetky vozidlá, prísnejšie emisné normy a zavedenie pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS), ako je automatické núdzové brzdenie a varovanie pred vybočením z jazdného pruhu. Výsledkom tohto úsilia je, že mnohé autá vyrobené v Číne sú teraz vybavené rovnakými pokročilými bezpečnostnými prvkami, aké sa nachádzajú na autách z iných krajín. **V skutočnosti niektoré čínske automobilky dokonca išli nad rámec štandardov,** pričom mnohé z ich áut získali najvyššie hodnotenia v medzinárodných testoch bezpečnosti.
Samozrejme, je dôležité si uvedomiť, že žiadne auto nie je úplne bezpečné a pri jazde bude vždy existovať určitá miera rizika. Je však jasné, že autá čínskej výroby prešli v posledných rokoch z hľadiska bezpečnosti dlhú cestu a teraz sú rovnako bezpečné ako akékoľvek iné auto na cestách.

Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.