Test Škoda KAROQ 2.0 TDI 4×4: Nešpekulujte. Karoq je výborné SUV, ktoré sa oplatí kúpiť aj pri dnešných cenách
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 € a už v základnej výbave má FULL LED svetlá, 5-ročnú záruku či doživotnú garanciu Mobility Premium.
Vydané, zverejnil ERIK STRÍŽ
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Foto: • Text: Peter Orosz
Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ
Škoda Karoq: aktuálne ceny, motorizácie a výbavy
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 €, čo je konfigurácia 1,0 TSI EVO 81 kW (110 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Active. Ak by vám trojvalcový motor TSI EVO nestačil, v predaji sú aj benzínové a naftové štvorvalce 1.5 TSI ACT EVO a 2.0 TDI EVO. Verzia Karoq Sportline, ktorá štartuje na cene 31 440 €, ponúka aj 2.0 TSI. Pohon 4×4 je dostupný v kombinácii s najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) a vo verzii Sportline aj s benzínovým 2.0 TSI – obe so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je potrebné povedať, že na kompaktné SUV už dnes úplne bez problémov stačí aj základový trojvalec 1.0 TSI EVO s max. výkonom 81 kW, avšak rozumieme dôvodom, pre ktoré sa ľudia rozhodujú skôr pre štvorvalce 1.5 TSI – ich prejav najmä na diaľnici je predsa len kultivovanejší a viac sa hodí na cesty mimo urbanizovaného prostredia.Základná výbava
Stupeň výbavy Active (od 23 130 €) je vskutku bohatý na hodnotné prvky výbavy. Už v najnižšej cene tak Karoq dostanete:- s celou paletou bezpečnostných funkcií vrátane FRONT ASSIST a asistentom rozjazdu do kopca;
- ďalej získate LED hlavné svetlomety a FULL LED zadné svetlá;
- 6,5″ dotykový displej v strede s rádiom SWING;
- 8″ virtuálny kokpit;
- parkovacie senzory vzadu;
- manuálnu klimatizáciu;
- tempomat;
- elektronickú parkovaciu brzdu;
- doživotnú garanciu Mobility Premium a predĺženú záruku na 5 rokov/do 100 000 km
- škoda, že v základnej výbave sú len oceľové 16″ disky s plastovými krytmi.
- hodnotnejší interiér Ambition;
- automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic;
- Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami;
- Vyhrievanie predných sedadiel;
- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním;
- EASY START – bezkľúčové štartovanie bez SAFE systému;
- LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor;
- vyhrievaný volant (verzie s prevodovkou DSG majú aj páčky za volantom);
- Výsuvné ostrekovače svetlometov a vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla;
- dáždnik vo dverách;
- lakťová opierka vzadu s priechodným otvorom;
- ochranné lemy blatníkov
- a napokon Disky CASTOR z ľahkej zliatiny 16″ (215/60 R16);
- zamrzí, že ani v tomto stupni výbavy nie je parkovacia kamera; za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking
- strieborný strešný nosič;
- Disky SCUTUS z ľahkej zliatiny 17″ s aero krytmi;
- FULL LED MATRIX hlavné svetlomety s AFS;
- Rádio BOLERO 8″, hlasové ovládanie a bezdrôtový SmartLink;
- KESSY – bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie;
- Alarm so SAFE systémom;
- adaptívny tempomat ACC;
- DRIVING MODE SELECT – voľba jazdného profilu;
- 230V zásuvka a USB-C vzadu;
- estetické prvky na karosérii a v interiéri.
- ani v tejto verzii nie je cúvacia kamera; je za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking.
- ak by ste mali záujem o adaptívny podvozok DCC (DYNAMIC CHASSIS CONTROL), môžete si ho dokúpiť za 813 – 891 € v rámci balíčka Performance paket.
Silná stránka Karoqu je pripravenosť na každodenný život
Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.- stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
- sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
- posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
- 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
- osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
- gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
- zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
- na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
- na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
- pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.
Jazdné vlastnosti a spotreba
Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC). Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.Zhodnotenie testu Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 Style
Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň. ### Technické údaje Škoda Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 (facelift 2022) **Rozmery a objemy** * Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm * Rázvor: 2 630 mm * Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm * Stopový priemer otáčania: 10,2 m * Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR * Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3 * Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 – 1724 kg * Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg * Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg **Pohon a podvozok** * Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG; * Zdvihový objem: 1 968 cm3 * Max. výkon: 110 kW pri 3000 – 4200 ot./min. * Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 – 2750 ot./min. * Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC; * Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané; * Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG; **Rýchlosti a spotreba** * Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s * Maximálna rýchlosť: 204 km/h * Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 km/h * Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km * Kombinované emisie CO2: 146 – 160 g/kmERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
🔥 Práve najčítanejšie
TEST SEAT Ateca FR 2.0 TSI 140kW: Ceny, jazdné vlastnosti a spotreba športovo ladeného SUV
SEAT Ateca zaujme svojou všestrannosťou a solídnym interiérom aj bez excentrického imidžu.
Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti
V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.
Musk neodchádza. Ohlasuje dva nové modely, prvýkrát investuje do reklamy a chce dokázať, že nevyužíva detskú prácu
Musk roky odolával myšlienke propagovať autá Tesla. V roku 2019 tweetoval, že „nenávidí reklamu“ a „Tie peniaze používame na to, aby bol produkt skvelý“. Dnes sa situácia mení.
Majitelia elektrických kolobežiek pozor! Už čoskoro budete aj vy potrebovať povinné zmluvné poistenie
Kolobežkám bez poistenia odzvonilo.
Kúpa nového nie je vždy stávka na istotu: 5 najčastejších porúch v nových autách
Prieskum medzi reálnymi majiteľmi nových áut odhalil, aké problémy motoristov trápia najčastejšie.
TEST Nissan Qashqai e-POWER: Elektromobil so spaľovacím motorom nemusí byť najhorší nápad. Ako je na tom so spotrebou?
Pred časom som povedal, že Nissqan Qashqai nasadil konkurencii latku poriadne vysoko. S pohonom e-POWER sa mi toto tvrdenie opäť len potvrdilo.
Hyundai modernizoval model i20. Dostal dynamickejší dizajn a spod kapoty sa vytratil obľúbený motor.
Prekvapivá modernizácia.
TEST: Ford Kuga je jedno z posledných „normálnych“ áut na trhu! A stojí menej než 28 000 eur
Ponuka, ktorá sa neodmieta! Ford Kuga v špeciálnej edícii Trendy začína už od 27 490 eur s bonusom až 7 300 eur. Vyskúšali sme si najlacnejšiu verziu s benzínovým motorom 1.5 EcoBoost a manuálnou prevodovkou.
Nová Škoda Kodiaq a Superb zvládli náročné testy v arktickom chlade. Kedy budú predstavené?
Škoda Kodiaq a Superb prešli jednými z najťažších testov.
Toyota chystá revolúciu v oblasti bezpečnosti! Je len otázkou času, keď budú nasledovať ďalší
Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela.