NAPLNO / Minitest CUPRA Born eBoost

Pokiaľ sme pri prvom teste Cupry Born v auto motor a šport 2/2023 spomínali, že začíname pozvoľna, tak teraz sme všetky zábrany zahodili a pokračujeme naplno. S verziou s výkonom 170 kW (231 k).

Vydané, zverejnil

Španielskej automobilke treba uznať, že dizajnové prvky zvláda vynikajúco. Vždy a opäť ma dostanú ich medené doplnky.

Používa ich v miere ako dobrý kuchár korenie. Neprebije ním celkovú chuť jedla, ale pozdvihne a zanechá vo vás dobrý pocit. Čiže aj medené prvky nekričia odvšadiaľ, no nájdete ich všade tam, kde chcete, aby vám pripomenuli, že sedíte vo výnimočnom vozidle.

Pokiaľ by Cupra Born totiž jazdila so spaľovacím motorom, určite by sa mi z klávesnice drali prirovnania k motorovej myši. Prepnite ju do športového režimu, prípadne tlačidlom na volante so znakom do režimu Cupra a pod pravou nohou budete mať bránu k neskrotnému výkonu.

Avšak dobre ovládateľnému, pretože inak by jeho divoký nárast znamenal, že vaša hlava by bola v neustálom kontakte s opierkou. Tá, keďže tvorí súčasť operadla s veľmi príjemným bočným vedením, zostáva vždy na jednom mieste a dokázala by nápory vašej hlavy tlmiť, no prečo by ste si to mali robiť? Teda, prečo by ste mali neustále využívať plný dynamický potenciál auta.

Zázraky sa dejú po stlačení tlačidla so znakom, výkon vás zatlačí do super tvarovaných sedadiel.

Ten si vďaka nízko umiestnenému ťažisku (batérie v podlahe majú svoje čaro) užijete aj v zákrutách, cez ktoré jazdí Born naozaj radostne. Nárast výkonu o 20 kW pri rovnakom krútiacom momente pocítite a je to naozajstná zábava. Navyše, nezabúdajte, že je to zadnokolka. Takže pod plynom cítite, že do zákrut sa jej chce akosi ochotnejšie.

Všetko ostatné je rovnaké ako vo všetkých Bornoch. Veľmi príjemný vnútorný priestor vpredu a menej miesta vzadu. Ovládanie infotainmentu a klimatizácie, za ktoré by ste konštruktérov radšej poslali, aby upokojili katalánskych separatistov.

Ovládanie infotainmentu si vieme predstaviť oveľa lepšie
Aerodynamike a jazdným vlastnostiam pomáha aj difúzor v zadnom nárazníku

A batožinový priestor s dvojitým dnom, ktoré s radosťou využijete na odloženie nabíjacích káblov, aby nezaberali priestor batožine. O čo náročnejšie sa ovláda infotainment, o to jednoduchšie je uvedenie vozidla do chodu. Stačí si len sadnúť, stlačiť brzdu, pootočiť volič požadovaným smerom a idete. Nič stláčať netreba. Už si len užívať dynamickú jazdu, veľmi dobré svetlomety a spotrebu okolo 20 kWh/100 km.

Silná stránka značky Cupra – veľmi dobre svietiace svetlomety.

Až sa dostávame k otázke, či si vybrať výkonnejšiu verziu, alebo stačí základná. Je to otázka temperamentu. Predovšetkým vášho. Lebo ak ho máte dosť a viete, ako s ním správne narábať, tak silnejší Born bude vašim kamarátom na nezbedných chodníčkoch.

Poznatky z testu

  • PLUSY: Priestor vpredu, schopnosti navigácie, dynamika
  • MÍNUSY: Ovládanie infotainmentu, menej miesta vzadu
CUPRA BORN eBOOST s financovaním cez CUPRA FINANCIAL SERVICES Cupra Born s výhodným financovaním CUPRA FLEXI s akontáciou už od 10%. Dĺžka splácania od 2 do 5 rokov.
Model CUPRA Born 170 kW
Cena testovaného vozidla 52 411 €
Typ financovania CUPRA FLEXI (3 možnosti ukončenia)
Akontácia: 30% (15 723 €)
Výška úveru: 36 687 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 16 169 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 778 € vrátane poistenia*
NASKENUJ QR KÓD A ZISTI SPLÁTKU V ONLINE KALKULAČKE!
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA.

TECHNICKÉ ÚDAJE CUPRA BORN eBOOST

  • Motor synchrónny s perman. magnetom
  • Výkon 170 kW (231 k)
  • Krútiaci moment 310 Nm
  • Pohon a podvozok: 1-st. automatická prevodovka, pohon zadných
  • kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink. Brzdy vpredu kotúčové
  • s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Pneu. 215/45 R20.
  • Batožinový priestor 385/1 267 dm³
  • Rozmery: 4 322 × 1 809 × 1 540 mm, rázvor 2 771 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 847/2 280 kg, kapacita batérie 58 kWh.
  • Najvyššia rýchlosť 160 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 6,6 s
  • Spotreba (WLTP) 15,5 kWh/100 km
  • Dojazd (WLTP) 421 km
  • Čas DC nabíjania 120 kW 35 min.
  • Cena/testované auto 44 600/52 411 €
  • Konkurenti: VW ID.3, Renault Megane E-Tech, Kia Niro

Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.