Test Volkswagen Golf Sportsvan: Významné plus

Napriek zmene názvu Sportsvan nezamaskuje, že je nástupcom modelu Golf Plus. Má podobné poslanie: na pôdoryse klasického Golfu poskytnúť viac priestoru. V teste sme skúmali, čo k tomu ešte pridal.
Vydané, zverejnil
Hlavným argumentom pre voľbu Sportsvanu je viac vnútorného priestoru, oproti hatchbacku je pritom iba o 8 cm dlhší, o 1 cm širší a až o 13 cm vyšší. Kým predchodca mal rázvor zhodný s hatchbackom, pri novinke sa rázvor oproti základnému päťdverovému modelu predĺžil o 5 cm. Podstatne z toho vyťažila kabína, ktorá poskytuje posádke štedrý priestor vpredu aj vzadu v každom smere, zadná lavica je na šírku napriek tomu vhodná iba pre dvojicu, traja sa bez hundrania zvezú iba kúsok.
Okrem miesta pre pasažierov je benefitom Sportsvanu viac priestoru na batožinu. V základnej konfigurácii má objem 500 dm3 (hatch má o 120 dm3, Variant ešte o 105 dm3 viac), posunutím zadného sedadla (maximálne o 18 cm) deleného v pomere 40/20/40 narastie o ďalších 90 dm3. Zadní cestujúci majú potom dostatok miesta na nohy iba vtedy, ak majú výšku do 180 cm. S lavicou v zadnej pozícii sa pohodlne sedí aj vyšším.
V kabíne panuje dobrý pocit z okolitého prostredia ako v bežnom Golfe, len je o niečo vzdušnejšia. Palubná doska má svojský strohý dizajn, ktorý pôsobí ešte neosobnejšie ako v klasickom Golfe. Počas dlhých jázd nás potešila správna tvrdosť sedadiel aj množstvo odkladacích priestorov, do dverí sa zmestí hneď niekoľko pollitrových fliaš alebo jedna veľká. Dojem z kvality je typický „volkswagenovský“, len ťažko sa tu nájde vec hodná kritiky. S výnimkou tempomatu, ktorý sa ovláda siedmimi tlačidlami.
Mohutnejšie rozmery nie sú výrazne citeľné počas jazdy. Je až neuveriteľné, s akou ľahkosťou sa dá Golf Sportsvan šoférovať. Opäť tu cítiť vynikajúce doladenie koncernovej techniky, posilňovač dáva riadeniu primeraný odpor pri každej rýchlosti, brzdy sa dávkujú presne a citlivo. Parkovacia brzda je pre úsporu priestoru na stredovom tuneli vždy elektronická a spojená s funkciou Auto Hold, ktorá drží auto po zastavení bezpečne na mieste a funguje aj ako asistent rozjazdu do kopca.
Auto stojí na platforme MQB, testovaný kus mal zadnú nápravu tvorenú vlečnými ramenami s torznou priečkou, v zákrutách s rozbitým povrchom tak hrozí mierna strata kontaktu pneumatiky s vozovkou a odskočenie zadnej časti do boku. Rýchlejšie prejazdy oblúkmi sprevádzajú aj náklony karosérie, pod ktoré sa určite podpísalo aj základné obutie auta na 15-palcových diskoch. Na druhej strane sa za to neodvďačí oveľa lepším komfortom, hlavne pri prejazde viacerých nerovností za sebou stráca zadná náprava schopnosť ich utlmiť.
Pod kapotou sme testovali motor 1.6 TDI spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý plne vyhovuje charakteru auta. Má dobrý ťah od nízkych otáčok, nemá problém rýchlo odtrhnúť ručičku od voľnobehu a má točivý charakter bez straty sily vo vyšších otáčkach. Posádku neotravuje ani hlukom či vibráciami, peňaženku zase nezaťaží vysokou spotrebou. Tisíc kilometrov s úplne novým autom sme skončili s priemerom 4,8 l/100 km, z toho polovica bola odjazdená na diaľničnom maxime. Záver Aj v striedmej, no pre rodinu dostatočnej, výbave Comfortline za rozumnú cenu Golf Sportsvan ukázal svoje prednosti. Správnou voľbou bude najmä pre tých, ktorým ide viac o komfort v kabíne a variabilitu priestoru než o absolútny objem kufra.

Pokračujte na ďalší príspevok »

🔥 Práve najčítanejšie



Continental v úlohe partnera Behaj lesmi pokračuje v podpore aktívneho životného štýlu a udržateľnosti

  • V sobotu 6. mája odštartovala prvou zastávkou na Devíne séria pretekov Behaj lesmi.

  • Stovky bežkýň a bežcov si v unikátnom prostredí mali možnosť otestovať svoje sily na 12 km a 22 km tratiach alebo podporiť myšlienku zabehnutím kratšieho charitatívneho behu.
  • Continental ako partner podujatia tiež vytvoril spoločný tím zo známych osobností a svojich zamestnancov, ktorí svojou účasťou podporili udržateľnú myšlienku pretekov.