Žiaľ, až s veľkým oneskorením som sa dozvedel, že v máji zomrel jeden z najvýznamnejších česko-slovenských motoristických novinárov Stano Cvengroš, náš Stanley. Rád by som mu na rozlúčku venoval pár riadkov a aspoň touto cestou mu poďakoval za čiastočne spoločnú cestu motoristickým životom.
Teraz je 10 rokov od najväčšej udalosti vo svetovej motocyklovej histórii posledného štvrťstoročia. Legendárna americká značka Indian Motorcycle vstala z mŕtvych naplno a so všetkou parádou.
Šoférovanie sa v rôznych krajinách líši podľa toho, či jazdia po pravej alebo ľavej strane cesty, ale aj podľa toho, na ktorej strane majú volant. V skutočnosti to však vôbec nesúvisí s autami.
Značka Mercedes-Benz začala s vlastnými nárazovými skúškami automobilov 10. septembra 1959 a dnes z vlastnej iniciatívy vykonáva viac testov, než výrobcovi určujú zákony.
Keby nebolo diferenciálu, dodnes by sme jazdili tridsiatkou a nemali by sme nad svojimi autami kontrolu. Ako ale tento diferenciál vlastne funguje? Pozrite si toto video staré polstoročie, práve z neho sa dozviete všetko potrebné.
Nemilosrdné vytriezvenie z konca 60. rokov poznamenalo československú spoločnosť v mnohých smeroch a skoro vždy negatívne. Týkalo sa to aj automobilového trhu, na ktorý sa zaujímavé autá zo západu dostávali iba výnimočne a ich majitelia boli automaticky považovaní za podvodníkov. Porovnali sme tri sny z týchto neblahých čias.