Slovákom sa veľké autá páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Neuvedomujú si pritom, že **kombinácia veľkého a výkonného auta so začiatočníkom za volantom môže predstavovať obrovské riziko pre okolie.** Niekedy stačí malá nepozornosť či posielanie správ za volantom… Prečítať celé
Nový elektromobil značky Volkswagen prešiel prísnymi nárazovými testami organizácie Euro NCAP, v ktorých jednoznačne bodoval. Model ID.3 je skutočným príkladom toho, kam sa posunula bezpečnosť vozidiel za posledných desať rokov. Samozrejme, že veľkú úlohu dnes zohrávajú práve asistenčné a bezpečnostné systémy, ktorých cieľom je nehode zabrániť. No **veľkú pozornosť si zaslúži aj samotná pasívna bezpečnosť… Prečítať celé
Počet smrteľných nehôd vo svete postupne klesá. Od začiatku deväťdesiatych rokov sa totiž vo výraznejšej miere začali automobilky sústrediť na pasívnu aj aktívnu bezpečnosť svojich áut, **prinútili ich k tomu aj odstrašujúce výsledky niektorých modelov v nárazových testoch, ktoré neprispievali k dobrému imidžu značky v očiach verejnosti.** Jednou z podobných organizácií je napríklad Euro NCAP…. Prečítať celé
Americký inštitút zaoberajúci sa bezpečnosťou na cestách (IIHS) prišiel so zaujímavým zistením, ktorý sa týka účinku airbagov v moderných automobiloch. **Podľa organizácie nemajú kolenné airbagy vo vozidlách vplyv bezpečnosť v prípade dopravnej nehody.** V rámci štúdia efektívnosti kolenných airbagov zhromaždil inštitút viac ako 400 správ o nehode zo 14 štátov v USA, pričom porovnávali riziko… Prečítať celé
Výskumné centrum Toyota Research Institute (TRI) ukázalo na veľtrhu v Las Vegas virtuálnu rekonštrukciu nehody troch vozidiel na diaľnici. Cieľom bolo prostredníctvom palubných kamier, senzorov a 3D animácie demonštrovať, ako by sa nehode dalo zabrániť pomocou automatického bezpečnostného systému.